Dulceata si sirop de trandafiri

20150516_121049

Dupa cum stie toata lumea, aceasta dulceata este una fina, parfumata, iubita de toata lumea!

Aceasta dulceata se prepara din trandafiri ptr dulceata in special din trandafirul  Rosa damascena, centifolia si alte soiuri de trandafiri parfumati.  Se pot folosi si alti trandafiri parfumati cu petale bogate, fine rotunjite exceptie trandafirii de catifea (au petalele groase si nu sunt parfumati, nu se preteaza la dulceata). Daca nu aveti trandafiri speciali, puteti folosi cu succes apa de trandafiri alimentara veritabila! 

Ingrediente

2,500 l apa

3 kg zahar

500 gr petale de trandafiri parfumati rosii si roz

16 gr sare de lamaie (ptr petalele de trandafiri)

2oo ml apa (ptr petalele de trandafiri)

190 ml apa de trandafiri (eu am vrut mai aromat si siropul) in mod normal puneam mai multe petale dar nu am avut.

Mod de preparare

Petalele se curata de particica mica alba, se spala repede si bine, se scurg de apa printre degete, se pun intr`un vas. Peste petalele din vas, adaugam 200ml apa rece si sarea de lamaie si amestecam bine petalele care se vor face mai ferme chiar daca le vedem asa necajite in vas.

IMG_2458

Dupa masajul cu apa si sarea de lamaie, apa care am pus`o se va colora frumos. Lasam petalele asa acoperite cu o folie alimentara, pana ce terminam siropul.

IMG_2459

Punem apa cu zaharul intr`o oala si fierbem la foc iute siropul pana se leaga bine. Proba cu picatura pe farfurioara.

IMG_2454

Dupa ce este legat bine siropul, adaugam petalele cu tot cu apa in care sunt in sirop si fierbem  la foc iute pana  siropul este legat bine si petalele nu mai stau deasupra siropului, ci sunt prin toata oala inclusiv pe fundul oalei. Proba picatura pe o farfurioara. Picatura nu trebuie sa se imprastie. Dupa ce am facut proba, daca doriti o aroma mai puternica, este momentul sa puneti apa de trandafiri (eu am scris 190 ml ptr ca atat a avut sticluta mea).

Apa de trandafiri care am folosit eu!

5017689012311

Dupa ce am adaugat apa de trandafiri, mai lasam dulceata sa fiarba putin dar nu foarte mult si facem proba cu picatura. 

Daca totul este bine, luam oala deoparte de foc, apropiem alta oala peste care punem o strecuratoare si cu un polonic luam sirop din oala cu dulceata si punem in cealalta oala. Lasati peste petalele de trandafiri atat sirop cat sa fie suficient petalelor, iar daca doriti o dulceata cu mai putine petale si mai mult sirop, lasati mai mult sirop peste petale. Siropul il punem in sticle de sticla cu capac metalic, dulceata o punem in borcanele sterilizate. Inchidem capacele si la dulceata si la sirop si aranjam atat sticlele cat si borcanele intr`o tava, si punem tava cu bunatati in cuptorul preincalzit la 150 grade ptr 10-15 min. Lasam sa se raceata in cuptor.

* Nu fierbeti mai mult siropul sau petalele decat atat cat trec proba picaturii! Se mai ingroasa cand se raceste!

Obtinem un sirop gros numai bun de servit cu apa minerala sau putin diluat folosit la diverse prajituri, nediluat ca topping etc!

Din cantitatile din reteta, am facut :

1,700l sirop gros si aromat

11 borcanele de 200ml dulceata aromata

20150516_115427

Dulceata servita asa ca pe vremuri, alaturi de un pahar de apa rece! 

20150516_121049

20150516_120734

20150516_120834

Pofta buna!

2 comentarii (+add yours?)

  1. Iancu Lubita
    mai 17, 2015 @ 06:46:03

    Eu pana anul trecut, am folosit alta reteta dar a ta este mai pe placul meu(2in1)!sper sa nu te superi daca anul asta voi folosi reteta ta;multumesc!

    Apreciază

    Răspunde

    • cerulina
      mai 17, 2015 @ 07:51:43

      Lubita, cum sa ma supar? Doar am pus reteta sa o poata face si altcineva! Daca este pe placul tau, nu pot decat sa ma bucur! Mie asa imi place sa fie siropul gros si am pus si apa de flori sa se simta bine aroma (ptr ca in mod normal puneam mult mai multe petale daca aveam) si in limonada, suc acidulat etc! Nu se greseste cu nimic ca se adauga apa de flori din lipsa de mai multe petale! Este naturala si se gaseste la magazinele orientale sau la Miracolul plantelor daca ai pe langa tine! Astept sa faci reteta! Si eu mai vreau sa fac o tura si ptr copii! Te pup!

      Apreciază

      Răspunde

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.