Briose ptr mic dejun Monti 50/50 F1 & F2

 

Cea mai mare realizare a mea de pana acum cu aluatul  acesta 50/50.

Pana acum am aruncat de nu stiu cate ori painica facuta asa  adica 50/50 ptr ca ori iesea prea cleiosa, ori tzeapana etc. Am zis daca nici de data asta nu iese buna si pufoasa, ma lipsesc de painica 50/50   conforma  pe care sa o pot combina cu grasimi altele decat uleiul de masline sau cel de dovleac pe care il folosesc  la painica integrala.  Prima data cand am facut painica (de fapt niste painici cu tarata de grau) care m`au dezamagit ptr ca erau amare, batute si de fiecare data gaseam ceva ce nu imi placea la aluat/painica si eram foarte trista ca nu este ceva pe gustul meu/al nostru. Toate astea pana azi, cand m`am hotarat sa fac ultima incercare si ma gandeam ca trebuie sa iasa un aluat pe placul meu. Sunt foarte fericita si nu doar eu.

Dupa multe combinatii de faina/tarate/ gluten/drojdie/apa, azi am ajuns la aluatul care este pe placul meu.

Din moment ce respecta cantitatea in grame nu volume adica din cantitatea totala jumatate faina integrala si jumatate tarate de ovaz, inseamna ca:

Putem folosii aluatul la paine ( cornuri, briose)  la produse de patiserie, tarte,  etc.

Putem sa combinam cu orice fel de grasimi.

Acum sa va prezint Briosele mele.

IMG_2570 (Small)

Sectiunea calduta nu fierbinte

IMG_2604 (Small)

mai  aproape

IMG_2609 (Small)

Reusita acestui aluat, o veti obtine doar daca nu va abateti cu nimic de la reteta pusa de mine. Modificarile va apartin, insa fara dreptul de a spune ca nu sunteti multumiti.

Ingrediente:

200 gr faina integrala bob de grau intreg

200 gr tarate de ovaz rasnite  fin     (in rasnita de cafea)

120 gr gluten de grau

60 gr drojdie proaspata

350 ml apa calduta

3-4 linguri ulei de masline

1 lingura de supa plina cu sare 

ulei de masline  ptr uns aluatul

Mod de preparare:

Eu folosesc malaxorul ptr framantare, dar este valabil si ptr framantatul  manual  modul de preparare.

Se pune in bol faina, glutenul, taratele si se amesteca bine, se face un cuib in faina, se pune apa calduta apoi drojdia faramitata si se lasa putin sa stea sa faca balonase (drojdia), apoi se adauga uleiul si  sarea. Framantam aluatul pana se aduna, il lasam sa stea  10 minute, apoi il framantam iarasi pana il simtim la mana ca este pufos si nu se mai lipeste de vas.

Aluatul daca respectati reteta, nu va fi lipicios si il veti scoate foarte usor din vas.

am facut gaurici cu degetul sa vedeti consistenta aluatului

IMG_2500 (Small)

Se vede clar de cata faina avem nevoie ptr intins

IMG_2502 (Small)

Intindem aluatul in forma unui patrat/dreptunghi si verificam sub aluat sa mai punem cateva fire de faina

IMG_2505 (Small)

Cam asa de subtire trebuie sa fie

IMG_2513 (Small)

Stropim aluatul cu ulei si incepem dintr`un capat al aluatului si rulam cat putem de strans si  cat mai egal sa fie sulul.

IMG_2529 (Small)

Masuram in asa fel sa ne iasa 12 bucati 

IMG_2533 (Small)

Una bucata

IMG_2536 (Small)

Luam aluatul in mana si incepem sa bagam  marginile inspre mijloc si pe o parte si pe cealalta (si pe fata si pe dos).

IMG_2539 (Small)

IMG_2545 (Small)

Punem bucata in forma de briosa si apasam cu degetul in mijlocul ei

IMG_2547 (Small)

Cele 12 briose puse la crescut pensulate cu putin ulei deasupra si acoperite  cu un prosop si lasam la crescut la loc cald cam 30-45 min depinde cat de cald este in bucatarie

IMG_2548 (Small)

Crescute arata cam asa dupa timpul expirat

IMG_2556 (Small)

Le punem cu grija in cuptorul preincalzit la 180 grade ptr 1h apoi daca doriti asa putin mai rumene, mariti focul dupa 1 h la 200 grade ptr 10 min. Este foarte importanta temperatura ptr ca in combinatia asta, cresc in tavi inainte de copt, iar cuptor foarte putin cresc aluaturile astea 50/50 si se umbla usurel cu ele sa nu descreasca.

IMG_2563 (Small)

Le punem pe un gratar la racit. Le servim cu ce dorim noi, preferabil la mic dejun (se pot incalzii la MO a doua zi 1/2 min la 700wati.

Au o cojita subtire si putin crocanta si un miez moale si pufos. Dupa racire, se pastreaza in punga de plastic.

IMG_2570 (Small)

Cam atata cantareste o briosa

IMG_2598 (Small)

Pofta mare la mic dejun !

15 comentarii (+add yours?)

  1. cornelia
    iul. 04, 2014 @ 19:40:41

    foarte bine arata,imi lasa gura apa,cu siguranta o voi incerca!

    Apreciază

    Răspunde

  2. Alina
    sept. 09, 2013 @ 11:27:50

    Aaawwww imi place cum arata ,sigur voi incerca reteta cat de curand 🙂 Multumim !

    Apreciază

    Răspunde

  3. bvalery
    mart. 03, 2013 @ 00:29:44

    Extraordinar !!!
    hmmm sunt hotarata sa fac si eu o jumate de portie , spun jumate ptr ca eu pap orice fara paine , si doi ..sa vad ce reusesc :))Am gasit la plafar gluten .
    Am o intrebare , dupa ce framanti aluatul treci direct la intins si rulat etc … sau se lasa la crescut ca la aluaturile obisnuite si apoi intins si etc ..
    Poate-ti par tuta rau , dar ai aruncat tu draga de tine destule painici pana ai ajuns la reusita asta , si na ..eu am ocazia sa merg la sigur datorita tie
    Multumesc mult ! pup

    Apreciază

    Răspunde

    • cerulina
      mart. 03, 2013 @ 09:10:49

      Da, dupa ce ai framantat aluatul, treci direct la intins pe masa infainata cat poti tu de subtire, apoi tai bucatile (aici alegi tu daca briose sau rulouri sau painici) si lasi in tava la crescut. Respecta tot ce am scris in reteta.

      Parerea mea, sa faci reteta intreaga ptr ca se vor bucura si ai tai nici nu stiu ca este 50/50. Eu am dus prietenilor mei si le`a placut si daca nu ziceam ca sunt 50/50 nici nu stiau ce paine maninca.

      pup

      Apreciază

      Răspunde

  4. Anonim
    feb. 20, 2013 @ 04:54:33

    Trebuie neaparat glutenul? – adica fara nu se poate ? – eu am o problema cu produse care contin gluten.Multumesc

    Apreciază

    Răspunde

    • cerulina
      feb. 20, 2013 @ 08:23:24

      Daca ai probleme cu glutenul, atunci nu il poti folosi.

      Fara gluten, tinand cont de cantitatea de tarate adaugata in cantitate de 50% +tarata care o contine faina(care desi contine si gluten), dar care nu este suficient sa acopere si cantitatea de tarate adaugata, aluatul nu va iesi pufos ci unul batut si nu chiar placut la mincat. Eu am incercat variante si variante pana am ajuns la acest aluat pufos, pe care nu il deosebesti de un aluat normal exceptie culoarea.
      Incearca aluatul fara gluten si vezi rezultatul. Daca nu incerci, nu ai de unde sa sti daca iti va placea sau nu. Mie nu mi`a placut.

      Eu acest aluat egal ce forma finita ii dau(briose sau rulouri) folosim doar dimineata la mic dejun, sau fac diferite produse de patiserie cu el, din care bineinteles ca nu mincam in cantitate mare. Este singura varianta conforma care se poate combina cu orice fel de grasimi saturate sau nesaturate in dieta Montignac iar eu am cautat perfectiunea spre un aluat normal ptr gustul meu si binenteles sa raman in conformitate. Il consider aluatul perfect chiar daca are gluten.

      Imi pare rau, dar in situatia de fata nu poti folosi glutenul, deci nu vei putea face aluatul de la briose.

      Apreciază

      Răspunde

    • bvalery
      mart. 03, 2013 @ 22:00:56

      Sigur ca voi respecta reteta exacta , dar am crezut ca nu am inteles eu bine si mi-am permis sa intreb sa fiu sigura ca o sa fie si briosele mele macar 80% la fel de frumoase :)Sau mai sti..poate intrece elevul profesorul :)) visez si eu …
      Multumesc mult ptr raspuns :* esti o scumpa !

      Apreciază

      Răspunde

  5. Anonim
    feb. 05, 2013 @ 13:33:08

    Cerra minunate ti-au iesit briosele, de fapt, aluatul.
    Multumesc pentru reteta si explicatii.
    Carmen L

    Apreciază

    Răspunde

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.