Dulceata de nuci verzi 2

20150606_105654

Delicioasa!

Aceasta reteta vine in ajutorul tuturor gospodinelor care se feresc sa faca aceasta minunata dulceata din cauza procesului anevoios care se lasa cu dureri la degete. Nu exclude patarea degetelor!

Propun alt mod de curatare mult mai usor dupa parerea mea, care lasa nucile putin mai mari si nu afecteaza gustul deloc.

Ingrediente

250 buc nuci verzi

2,5kg zahar tos

1l apa rece

2 plicuri sare de lamaie

vanilie dupa gust

ustensila de curatat legume cu lama verticala

Mod de preparare

Nucile sunt mult mai multe la numar in imagine, doar ca pun poza ptr a se vedea ustensila ptr curatat legume verticala.

IMG_2752

Incepem procesul de curatare al nucilor: taiem cu un cutit din ambele capete pana la partea alba asa ca in imaginea de mai jos. Eu am taiat la cate 5o de nuci ptr a merge mai repede la curatat. 

IMG_3145

Curatam doar coaja subtire verde exact asa cum am curata un mar. Nucile curatate se pun intr`un vas incapator cu apa. Dupa ce am terminat toate nucile de curatat, schimbam apa in vas si punem o farfurie deasupra nucilor sa stea complet in apa. Apa va fi foarte verde. Se schimba apa din ora in ora de vreo 3 -4 ori. Punem pe foc vreo 3 oale cu apa sa avem tot timpul apa fierbinte si nucile le punem intr`o oala sa dea in clocot. Repetam operatiunea de 3 ori. Probam o nuca : luam nuca din oala, o racim bine in apa rece si incercam sa o radem cu un cutit. Manevra rasului trebuie sa mearga foarte usor gen cum am curata cartofii noi de coaja. Daca putem rade nuca pana la casuta cu samburi usor si rasatura este mazga, inseamna ca nucile sunt gata. Luam oala jos dupa foc, aruncam apa dupa nuci si le racim in apa rece pana sunt reci bine. Nu va speriati sunt urateee! Nucile se tin in apa rece dupa ce le`am luat dupa foc. Sa lucram mai usor, luam nuci din vasul in care le tinem in apa, punem apa in alt vas si sub apa in vas radem nucile. Apa va fi urata din vas dar vom spala nucile la urma.

Sa revenim

Dupa ce am curatat nucile si au stat in apa, le punem la oparit adica, mai bine zis sa clocoteasca cate 5 minute la o tura. La cea de a treia tura, probam nuca cum am spus mai sus.

IMG_3153

Rase de coaja pana la casuta care va fi ferma. Dupa ce am ras toate nucile, le punem intr`un vas mare cu sarea de lamaie.

IMG_3156 IMG_3165

In timp ce stau nucile in apa rece cu sarea de lamaie, fierbem siropul sa stea bobita.

IMG_3174

Adaugam nucile din apa cu sarea de lamaie stoarse in sirop.

IMG_3181

Lasam la foc mai mic sa intre siropul bine in nuci, iar cand incep nucile la focul mai mic sa clocoteasca in clocote mici, marim flacara si lasam sa fiarba pana ce se inchide la culoare siropul si se leaga bine. Proba pe o farfurioara. Daca totul este in regula, se opreste focul, se adauga vanilia, se amesteca si se pune un prosop ud stors deasupra oalei. Se lasa sa se raceasca si se pun in borcane sterilizate dar rece dulceata.

Tinand cont ca eu am facut si cealalta varianta, asta mi se pare mult mai odihnitoare ptr maini.

Din cantitatea data in reteta, am obtinut 3 borcane de 720ml + 3 borcanele de 220ml cu dulceata.

IMG_3191

Al treilea lipseste din poza ptr ca…… este prea buna dulceata 🙂 se intelege!

20150606_105841

Pofta buna!

Lasă un răspuns

