” Shakshuka”

DSC01495 DSC01502 IMG_6008 IMG_6012

Un fel de mancare un ghiveci de legume condimentat care se mananca in Africa de nord si nu doar acolo! 

 

Lipsesc turtele facute pe plita sau in tigaie   merge foarte bine cu painica proaspata! 

 

Acest ghiveci l`am facut ptr prima data acum 2 ani cred, dupa o reteta postata pe Arta Culinara de Adriana. 

 

Inspirata dupa original aici:  http://www.theguardian.com/lifeandstyle/2010/apr/16/yotam-ottolenghi-shakshuka-recipe

Ingrediente

½ lingurita semințe de chimen
ulei de măsline 190ml  sau ulei vegetal
2 cepe mari, decojite și feliate
2 ardei roșii și 2 ardei galbeni, se taie în fâșii 2cm
4 lingurite de zahar muscovado (merge zaharul normal)
2 foi de dafin
6 crengute de cimbru, ales și tocat
 frunze patrunjel tocat
1 buchet coriandru proaspat tocat (eu am pus zdrobit ca nu am avut frunze)
6 rosii coapte tocate 
½ lingurita  șofran (eu am pus turmeric)
1 varf de cuțit de piper cayenne
 sare si piper
 apa 250ml
 ouă cate doriti

Mod de preparare:

Intr-o tigaie mare, uscata se prajeste chimenul la foc mare timp de doua minute. Adaugati uleiul si gatiti ceapa timp de doua minute. Adaugați ardeii, zaharul, foile de dafin, cimbru, patrunjel  și  coriandru. Se fierbe la foc mare pentru a obține o culoare frumoasa. Adaugati rosiile, șofranul/turmericul, cayenne, sare și piper. Fierbeti la foc mic timp de 15 minute, adăugând apă suficienta pentru a se pastra consistența unei paste/ sos. Gustați și ajustati condimentele. Se face cuib in tigaie si se sparg ouale ochi. Se gatesc sub capac. Se serveste direct din tigaie cu lipie sau paine alba.

 

 

 

1 comentariu (+add yours?)

  1. Ramona
    Oct 10, 2014 @ 18:56:17

    Am facutsi eu reteta. Foarte buna si rapida. Bine ca mi-ai adus aminte de ea.

    Răspunde

Lasă un răspuns

