Bors de fasole ca la Bucovina

 

 

DSC01500

Ingrediente

 

500 g fasole uscata combinata alba si colorata bob mare

3 morcovi mai mari

1bucata telina mai mica

3 tije de telina

1 patrunjel radacina

1 ceapa

1 ardei kapia rosu mai mare

sare

piper

cimbru

ienibahar rasnit

chimion rasnit

1- 2 foaie dafin

2 maini de taitei cam de 3 mm uscati

 leustean verde

 

Prajeala

 

Se face in timp ce fierbe borsul

2 cepe mari se toaca marunt si se calesc in ulei si un strop de apa, putina sare care se pune la inceput, se lasa pana se aureste ceapa apoi se pune o lingura cu varf de faina alba . Se mai lasa putin apoi se opreste focul.

 

Nota:

 

Eu am fiert borsul de fasole in kucta sub presiune la foc mic.Se poate fierbe si in oala normala dar mai mare. Eu prefer sub presiune ptr ca se fierbe la foc mic si tot ce este in oala isi pastreaza forma si are un gust mai bun.Borsul nu trebuie sa iese gros dar nici ca supa ptr ca se va mai ingrosa de la amidonul din fasole . Eu la sfarsit cu tot cu completarea apei am facut kucta aproape plina cam 4,5 l .

 

Lasă un răspuns

