Sarmale cu samburi de dovleac, mar si legume F1 &F2

 img_4668-small-medium

 

Ingrediente

150 g samburi de dovleac decojiti si rasniti in rasnita de cafea

1 cana de 250 gr de orez (eu basmati)
3 ciuperci crude taiate marunt

3 cepe mari
1 lingura boia dulce de ardei

piper

sare

legume deshidratate vreo 2 linguri

cimbru

garam masala 1 lingura

1 mar mijlociu taiat patratele

1 morcov ras

ulei

varza acra (aici nu stiu sa zic ce si cum, ptr ca eu am avut doua verze nu mari dar cu multe foi)

 

Garam Masala este un mix de condimente obtinut din cardamom, chimion, coriandru, dafin, nucsoara, piper, cuisoare, scortisoara – si se foloseste in preparatele indiene.

dsc00991-small-medium copy

 

Mod de preparare:

Se caleste ceapa cu ulei si putina apa 1/2 de ceasca. Se lasa putin sa se inmoaie, apoi se adauga ciupercile si se calesc impreuna pina mai seaca putin din apa ce o lasa ciupercile. Se ia tigaia jos dupa foc, se adauga celelalte ingrediente se amesteca totul , se lasa sa se racoreasca, apoi se impacheteaza sarmalele. Ies cam 30-35 depinde cat de mari le face gospodina.Eu le`am fiert in kucta 1 ora cu apa fierbinte pusa cat sa fie la egalitatea lor in oala si exact 1 ora de cand a inceput kucta sa pufaie.

Noi le`am servit cu ulei de dovleac deasupra, ardei iute si codite de ceapa verde. Daca nu tineti post, merg si cu smantana deasupra.

IMG_4647 (Small) (Medium)

 

Pofta buna!

10 comentarii (+add yours?)

  1. Anonim
    Mai 03, 2013 @ 09:00:23

    Deci apa se pune pana le acopera?Si sos de rosii nu ai pus deloc la fiert?

    Răspunde

  2. Anonim
    Mai 03, 2013 @ 08:58:04

    Deci apa se pune cat sa le acopere?Si sos de rosii nu ai pus deloc la fiert?Le facem de Paste!!!

    Răspunde

  3. geladumi
    Apr 19, 2013 @ 17:47:05

    Imi plac sarmalele de toate felurile, dar de-astea nu am facut, inca, fiindca dupa ce le-am vazut la tine, cerra, mi-am tot dorit, dar nu am mai avut timp de infasurat!
    Arta excelent si suna imbietor!

    Răspunde

  4. valery
    Apr 08, 2013 @ 23:34:27

    Multumesc din suflet Cerra draga :floare: Cardamon am acasa din fericire se gaseste la plafar .
    Pup cu mult drag .

    Răspunde

  5. valery
    Apr 04, 2013 @ 19:06:12

    Da ai dreptate , pe vremuri se punea ce ai scris tu mai sus . Si mie imi place foarte tare gustul la garam masala , am vazut ca ai trecut condimentele care le contine , oare nu ar fi posibil sa il facem si acasa ? dar ptr mine problema este ca nu stiu in ce proportii sa pun condimentele , ma poti ajuta ? multumesc anticipat

    Răspunde

  6. valery
    Apr 02, 2013 @ 18:36:16

    Foarte bine arata , sunt sigura ca si gustul e pe masura .
    Musai trebuie sa le fac si eu , mi-ai amintit de gustul copilariei, si bunica facea ceva de genul, din pacate pe atunci inca fiind mica nu eram interesatat de procesul tehnologic , mai tarziu …nu am avut pe cine sa mai intreb …
    Am noroc cu tine . Pupici .

    Răspunde

    • cerulina
      Apr 02, 2013 @ 20:46:50

      Sunt foarte gustoase!

      Bine, pe vremuri nu era garam masala dar se punea , scortisoara, cuisoara , dafin etc cate putin din fiecare(eu avand garam masala am pus ptr ca imi place gustul).

      Răspunde

Lasă un răspuns

