Focaccia umpluta 1

Reteta aluatului este a Mayei (forum Arta culinara) umplutura cum am fost inspirata in momentul de fata.

Ingredientele  sunt ale  Mayei  in partea dreapta o sa trec in paranteza  ce am adaugat/modificat eu.

Ingrediente:

500 gr faina

350+50 ml apa calduta       (eu   toata apa odata)

200gr mozzarella uscata si rasa    (400gr mozza ptr pizza)

300 gr rosii cherry         (am folosit rosii uscate in ulei si rosiile proaspete cateva ptr decorul de deasupra)

25 gr drojdie 

busuioc

ceapa   alba taiata pestisori   (eu)

feliute de carnati de porc facuti in casa afumati  (eu)

rozmarin

1 lingurita sare ptr aluat (eu)

sare marina mare  ptr presarat  deasupra      

mult ulei de masline   (eu  uleiul de la rosiile uscate)

Adaugat de la mine in plus de reteta initiala   mac, susan, seminte de in deasupra si masline       

Aluatul este important 

Daca dorim sa facem focaccia neumpluta, punem in tava tot aluatul, facem gropitele, punem rosioarele si semintele deasupra.

 

 

Mod de preparare

Se pune faina intr`un vas, facem cuib, adaugam drojdia, apa si lasam sa creasca putin drojdia. Cand incepem sa framantam adaugam sarea(eu am amestecat cu lingura). Aluatul este unul foarte moale. Dupa ce am omogenizat, ungem aluatul si peretii vasului cu ulei si lasam sa creasca aluatul pana isi dubleaza volumul.

Impartim aluatul in doua cu mana unsa si asezam o jumatate din aluat intr`o tava unsa (eu am folosit forma ptr tort   si am pus hartie ptr ca este cu fund detasabil)  forma de 30 cm

Punem umplutura si ierburile

Mozzarella eu am taiat`o asa cum se vede in poza

Acoperim cu cea e a doua foaie (tot cu mana unsa)


Adaugam uleiul de masline sau cel de la rosiile uscate si facem gropite cu degetul in aluat

Aranjam rosiile proaspete (intregi sau asa cum am facut eu taiate, maslinele, ierburi iarasi, mac,susan, in (da un gust foarte bun)

Punem la cuptor la 175 grade ptr 45 min.

Coapta

Ptr alta lume cu sos picant

Repetata in cantitate industriala (cu bacon si carnati de casa)

Impartita in bucati destul de mari

A doua zi pe lumina la fel de frageda. Se poate servii incalzita sau rece.

Pofta buna!

4 comentarii (+add yours?)

  1. geladumi
    Mai 23, 2012 @ 10:33:18

    Ha, ha, la hectar, credeam ca eu sunt singura care face in tavi mari, ma mangai cu gandul ca mai e cineva:)
    Si am s-o repet si eu dar m-am ingrasat si o sa reduc umplutura, ma dau pe principiul „ce e mult, strica” :))))))))))))))

    Răspunde

  2. cerulina
    Mai 21, 2012 @ 07:22:39

    Da, foarte buna!

    Poi da ”la hecctar, ptr ca atunci cand reunim familia (noi si prietenii nostri) suntem 7-8 pers daca numai pica ceva musafiri:)

    O sa o repet cu carne de vita si rosii uscate.

    Răspunde

  3. Dorina
    Mai 21, 2012 @ 07:13:11

    Tare buna focaccia asta . Imi place productia la „la hectar ”🙂

    Răspunde

Lasă un răspuns

