Turte taranesti

 

img_2617

Ingrediente:

500gr faina

250ml apa calda

1 lingura de sare

25gr drojdie proaspata

1lingurita de zahar

50ml ulei

Mod de preparare:

Se face un aluat ( mai moale) dupa framantare se pune faina peste el si pe masa, se rastoarna din castron se imparte in 8 buc fiecare bucata se da prin faina sa fie bine infainata si deasupra si dedesubt, se lasa putin la crescut pe masa, se da forma rotunda sau alungita si se coc in tigaia de clatite la foc mediu. Coapte se pun una peste alta exact ca si clatitele. Deasupra turtelor dupa racire  se pune folie alimentara.

******Se infaineaza bine masa sau ungeti cu ulei in functie de cum doriti turtele (ambele variante sunt bune).

Se intind cam cat este forma tigaii rotunde sau forma mai alungita

img_1507

dsc00056-medium

Lasam la crescut vreo 15 minute si le punem la copt in tigaia de clatite fara ulei cele infainate sau unsa putin tigaia la turtele unse cu ulei pe masa.

Se pun in tigaie si se intorc cand sunt coapte pe o parte!

Unse cu ulei!

img_2617

Infainate coapte fara ulei!

dsc01181

Servim turtele calde cu ce dorim noi, dar se pot servi chiar si a doua zi  umplute cu diverse (gasiti in categoria Idei pentru Mic dejun)

Turte taranesti coapte la foc de lemne  pe disc (in cazul meu dar se poate  sa folositi o tabla groasa peste gratar).

Aluatul este acelasi  de Turte taranesti  doar ca le am lasat mai grosute putin si le`am copt afara la foc de lemne.

Pregatim frumos focul si infierbantam discul apoi lasam focul mai moale si punem turtele la copt.dsc00058-medium

Gata coapte!

dsc00063-medium

dsc00062-medium

Din cateva turte crude deja formate, am taiat fasii si am facut niste minibaghete pe care dupa ce le`am prajit le`am uns  fierbinti cu un amestec de: unt, usturoi pisat, sare, cimbru, oregano.

O nebunie:)

dsc00064-medium

Pofta buna!

 

2 comentarii (+add yours?)

  1. bvalery
    Aug 17, 2013 @ 19:27:29

    Ceva de genul fac si eu dar e putin diferit ,Abia astept sa le fac si eu🙂

    Răspunde

Lasă un răspuns

