Paine pascala

Am ales sa fac Painea Pascala (inspiratie dintr-o revista unde erau trecute Traditii pascale din volumul Sarbatorile la romani -1899 de Simion Florea Marian


ALUAT

1kg faina alba

1/2 l lapte cald

50gr drojdie

100ml ulei

1 lingura sare

3 linguri mari de zahar (este o paine dulce gen pasca neumpluta)

2 galbenusuri ptr uns deasupra

Din ingrediente se framinta un aluat nu se lasa la crescut.

se lasa o bucata ptr trandafirasi si ptr frunzulite, apoi cealalta parte se imparte in 9 parti egale din care se impletesc 3 piinici impletite pe din 3 cosite si se pun in tava unsa cu ulei.

apoi pregatim trandafirasii cam asa

Fixam trandafirasii cu o scobitoare ( am facut o mica modificare fata de ce se vede in poza din revista . Am vrut sa iasa in evidenta trandafirasii si nu am facut impletitura din mijloc mai inalta decit cele marginase)

atasam si frunzulitele

lasam sa creasca in tava apoi ungem cu galbenusurile batute

punem in cuptorul preincalzit la copt ( eu am pus pe 180 de grade) se lasa la copt pina este rumena frumos.

aceasta paine pascala nu se face mai inalta de un lat de palma.

4 comentarii (+add yours?)

  1. geladumi
    Mar 18, 2014 @ 21:39:01

    Superba painica ai facut si nu ma mir, stiu ce priceputa esti la aluaturi!

    Răspunde

  2. cerulina
    Apr 08, 2012 @ 20:15:01

    Da, este usor totul. Daca ii faci sunt sigura ca iti reusesc.

    Răspunde

  3. valery
    Apr 08, 2012 @ 19:57:47

    Ptiu ce bine arata !!!!:floare:
    daca zaream mai repede … experimentam si eu acei trandafiri minunati , la care ai pus poza pas cu pas cum se face , multumesc frumos , ramane de facut , si ramane sa-mi si reuseasca trandafirasii :)))

    Răspunde

Lasă un răspuns

